Πρόγευμα Στη Χλόη
Ξαφνιασμένη Νύμφη
Αντονίν Προυστ
Εμίλ Ζολά
Με αφορμή την συμπλήρωση εκατόν είκοσιπέντε ετών από τον θάνατο του πολύ ταλαντούχου ζωγράφου Μανέ που πολύ θαυμάζω, παραθέτω εδώ ένα μικρό "αφιέρωμα".
Ο πιο αμφιλεγόμενος καλλιτέχνης του 19ου αιώνα. Σκανδάλισε το Παρίσι και πολλάκις κατηγορήθηκε για προσβολή δημοσίας αιδούς. Ωστόσο θεωρείται θεμελιωτής της μοντέρνας τέχνης. Δεν ήταν μποέμ εκ φύσεως, μεγάλωσε σε μεγαλοαστικό περιβάλλον, είχε δάσκαλο έναν από τους μεγαλύτερους ακαδημαϊκούς ζωγράφους τους εποχής και παράλληλα θαύμαζε τους μεγάλους δασκάλους του παρελθόντος. Κέρδισεν όμως την εκτίμηση των Ιμπρεσσιονιστών, γνωστοι στους καλλιτεχνικούς κύκλους κι ως η "συμμορία του Μανέ". Δε συμμετείχε ποτέ στις εκθέσεις τους, αλλά μοιράστηκεν ιδανικά κι οράματα και συνέδεσεν άρρηκτα τ' όνομα του, μ' αυτό το κίνημα. Γεννήθηκε 23 Γενάρη στο Παρίσι, γιος του Ογκύστ και της Εζενί-Ντεζιρέ, μεγαλοαστοί. 12 χρονών φοιτά στο Κολλέγιο Ρολέν, άθλια εμπειρία με πενιχρά αποτελέσματα. Το 1848 αποτυγχάνει στις εξετάσεις της Ναυτικής Ακαδημίας. Μπαρκάρει σ' εμπορικό πλοίο κι επιστρέφει την επόμενη χρονιά, μα και πάλι αποτυγχάνει. Μαθητεύει στο ατελιέ του ζωγράφου Τομά Κουτίρ. Συνδέεται ερωτικά με τη Σουζάν Λεενόφ και το 1852 του γεννά τον γιο τους, Λεόν-Εντουάρ. Το 1858 γνωρίζει τον Μπωντλέρ και την επόμενη χρονιά απορρίπτεται στο Σαλόν το έργο του, "Πότης Αψεντιού". Το 1862 αρχίζει να φιλοτεχνεί το "Μουσική Στον Κεραμεικό". Πεθαίνει ο πατέρας του, κληρονομεί μεγάλη περιουσία και την επόμενη χρονιά παντρεύεται τη Σουζάν. Εκθέτει στο Σαλόν Των Απορριφθέντων το έργο του "Πρόγευμα Στη Χλόη" και δέχεται σκληρές επιθέσεις. 2 χρόνια μετά σκανδαλίζει ξανά το Σαλόν, με το έργο του "Ολυμπία" και ξαναδέχεται σκληρές κριτικές. 2 χρόνια μετά, δέχεται σαρκαστικά σχόλια, όταν εκθέτει στη Διεθνή Έκθεση, ωστόσο αυξάνει την επιρροή του στους νέους και μοντέρνους καλλιτεχνικούς κύκλους. Το 1870 υπηρετεί ως ανθυπολοχαγός, στο Γαλλο-Πρωσσικό Πόλεμο. Το 1874 υποστηρίζει την έκθεση των Ιμπρεσσιονιστών. Ζωγραφίζει στην ύπαιθρο με τον Μονέ και τον Ρενουάρ, στο Αρζαντέϊγ. To 1879 έχει τα πρώτα συμπτώματα της νόσου του και 2 χρόνια μετά βραβεύεται στο Σαλόν και παρασημοφορείται με το Μετάλλιο Της Τιμής. Στις αρχές του 1883 ακρωτηριάζουνε το αριστερό του πόδι. Στις 30 Απριλίου πεθαίνει σ'ηλικία 51 ετών, συνεπεία της νόσου που τον ταλαιπωρούσε τα τελευταία χρόνια.
Ο πιο αμφιλεγόμενος καλλιτέχνης του 19ου αιώνα. Σκανδάλισε το Παρίσι και πολλάκις κατηγορήθηκε για προσβολή δημοσίας αιδούς. Ωστόσο θεωρείται θεμελιωτής της μοντέρνας τέχνης. Δεν ήταν μποέμ εκ φύσεως, μεγάλωσε σε μεγαλοαστικό περιβάλλον, είχε δάσκαλο έναν από τους μεγαλύτερους ακαδημαϊκούς ζωγράφους τους εποχής και παράλληλα θαύμαζε τους μεγάλους δασκάλους του παρελθόντος. Κέρδισεν όμως την εκτίμηση των Ιμπρεσσιονιστών, γνωστοι στους καλλιτεχνικούς κύκλους κι ως η "συμμορία του Μανέ". Δε συμμετείχε ποτέ στις εκθέσεις τους, αλλά μοιράστηκεν ιδανικά κι οράματα και συνέδεσεν άρρηκτα τ' όνομα του, μ' αυτό το κίνημα. Γεννήθηκε 23 Γενάρη στο Παρίσι, γιος του Ογκύστ και της Εζενί-Ντεζιρέ, μεγαλοαστοί. 12 χρονών φοιτά στο Κολλέγιο Ρολέν, άθλια εμπειρία με πενιχρά αποτελέσματα. Το 1848 αποτυγχάνει στις εξετάσεις της Ναυτικής Ακαδημίας. Μπαρκάρει σ' εμπορικό πλοίο κι επιστρέφει την επόμενη χρονιά, μα και πάλι αποτυγχάνει. Μαθητεύει στο ατελιέ του ζωγράφου Τομά Κουτίρ. Συνδέεται ερωτικά με τη Σουζάν Λεενόφ και το 1852 του γεννά τον γιο τους, Λεόν-Εντουάρ. Το 1858 γνωρίζει τον Μπωντλέρ και την επόμενη χρονιά απορρίπτεται στο Σαλόν το έργο του, "Πότης Αψεντιού". Το 1862 αρχίζει να φιλοτεχνεί το "Μουσική Στον Κεραμεικό". Πεθαίνει ο πατέρας του, κληρονομεί μεγάλη περιουσία και την επόμενη χρονιά παντρεύεται τη Σουζάν. Εκθέτει στο Σαλόν Των Απορριφθέντων το έργο του "Πρόγευμα Στη Χλόη" και δέχεται σκληρές επιθέσεις. 2 χρόνια μετά σκανδαλίζει ξανά το Σαλόν, με το έργο του "Ολυμπία" και ξαναδέχεται σκληρές κριτικές. 2 χρόνια μετά, δέχεται σαρκαστικά σχόλια, όταν εκθέτει στη Διεθνή Έκθεση, ωστόσο αυξάνει την επιρροή του στους νέους και μοντέρνους καλλιτεχνικούς κύκλους. Το 1870 υπηρετεί ως ανθυπολοχαγός, στο Γαλλο-Πρωσσικό Πόλεμο. Το 1874 υποστηρίζει την έκθεση των Ιμπρεσσιονιστών. Ζωγραφίζει στην ύπαιθρο με τον Μονέ και τον Ρενουάρ, στο Αρζαντέϊγ. To 1879 έχει τα πρώτα συμπτώματα της νόσου του και 2 χρόνια μετά βραβεύεται στο Σαλόν και παρασημοφορείται με το Μετάλλιο Της Τιμής. Στις αρχές του 1883 ακρωτηριάζουνε το αριστερό του πόδι. Στις 30 Απριλίου πεθαίνει σ'ηλικία 51 ετών, συνεπεία της νόσου που τον ταλαιπωρούσε τα τελευταία χρόνια.
πληροφορίες: www.peri-grafis.com
6 σχόλια:
dimitri...katse kala re,,,kalos os k poli kalos o tipos alla oxi k proklitikos,proklitikos isos itan o sile,proklitikos isos itn o theofilos alla oxi o mane,ys1 min yperektimas tin texni,h texnh toy erota k toy na zeis kala einai anoteri:)
dimitri...katse kala re,,,kalos os k poli kalos o tipos alla oxi k proklitikos,proklitikos isos itan o sile,proklitikos isos itn o theofilos alla oxi o mane,ys1 min yperektimas tin texni,h texnh toy erota k toy na zeis kala einai anoteri:)
Καταπληκτικος..
Μπραβο για το αφιερωμα..
Γιώργο...
μην συγκρίνεις ανόμοια πράγματα!...
roadartist...
σε ευχαριστώ γλυκειά μου!
Δημοσίευση σχολίου